luni, 22 ianuarie 2018

Atelier de creație


Cusături populare la Lăpuș



Prin acest proiect ne-am propus să valorizăm tradiţiile şi obiceiurile satului nostru, vrem să ne pregătim pentru Centenar,  să trăim și să ne bucurăm și noi de ceea ce părinții și bunicii noștri au trăit.      

Dorim să învăţăm elevii să aprecieze frumuseţea portului popular, a meşteşugurilor tradiţionale atât de mult apreciate în ţară cât şi în afara ei. De aceea am considerat oportun acest proiect educaţional în vederea evidenţierii valorilor, tradiţiilor şi obiceiurilor româneşti, prin care cultivăm de la cea mai fragedă vârstă sentimentul de apartenenţă, de iubire şi dragoste pentru rădăcinile şi valorile poporului român, a portului popular atât de drag nouă.
 Redescoperirea tradițiile și obiceiurile din zona Lăpuș precum și păstrarea și transmiterea valorilor tradiţionale strămoşeşti prin implicarea copiilor, cadrelor didactice, părinţilor dar și a membrilor comunității, în diverse activităţi legate de lucrul de mână, de tradiție  precum și a şezătorile de altădată, acestea sunt  motivele  pentru care am inițiat acest proiect.

Prima întâlnire a fost una organizatorică, pe data de 18.01.2018, când ne-am constituit ca grup de lucru, urmând ca joi,  25.01.2018 să avem prima întâlnire de lucru.






joi,25.01.2018, ora 13
    Prima întâlnire

     Timide  și emoționate  cele 20 de eleve, care fac  parte din  atelierul de creație și-au ocupat locurile. Înainte de a începe lucrul,  am servit o gogoașa, pentru a prinde putere și curaj. Am început cu cele mai banale lucruri....sau nu? am băgat ață în ac, am învățat să facem noduri, am învățat să numărăm firele și găurile, după care.... a început aventura!













joi, 1 februarie 2018, ora 13
Atelier II










joi, 15februarie și  22 februarie 2018
Atelier III-IV
Suntem pe drumul cel bun!









Cu pași mici ....sau cusături mici, reușim să ne orientăm după model și chiar ne iese! Ne-am ales modelele și suntem încântați că lăsăm urme frumoase pe pânza care mai ieri era albă.

joi, 1 Martie  2018
atelier V

Am lăsat  deoparte semnele de carte și ne pregătim  de 8 martie. Am ales modelele de mărțișoare și ne apucăm cu drag și spor de lucru.






confecționăm șnurul  și mărțișoarele sunt gata












joi, 8 martie 2018
atelier VI
întâlnirea cu mamele este una emoționantă , le arătăm pas cu pas, munca noastră în imagini




 cu lacrimi în ochi, mame și fete își unesc sufletul prin mărțișor


cu emoție în glas  le cântăm mamelor ....La mulți ani!

 Le mulțumim mamelor  că alături de noi  au îmbrăcat frumoasele straie populare și de ziua lor, emoționate, au primit în dar iubirea noastră.

Atelier VII
joi, 22.03.2018

Ne pregătim de expoziție!
    Sunt mândră de fiecare dată când pot să vorbesc despre portul popular, când pot să transmit bucuria mea elevilor noștri. Noi  avem datoria să le arătăm partea frumoasă, pentru că noi suntem oameni frumoşi, lăpușenii, suntem oameni harnici, cu iubire de Dumnezeu, cu dragoste, cu dăruire, doar că trebuie să ştim să ne punem în valoare, avem datoria aceasta  față de bunicii şi părinţii noștri.
În această întâlnire am pus la punct ultimele detalii pentru expoziția pe care o pregătim și chiar am pregătit materialele pe care le vom expune. Lăpușencele prezente la atelier au fost încântate de tot ce am găsit în lada de zestre.












Activitate desfășurată în  ,,Scoala Altfel”
29.03.2018

Această miniexpozitie  dedicată costumului popular,am gândit-o ca a doua activitate  din cadrul activităților dedicate  Anului Centenar, anul în care se împlinesc 100 de ani de la Marea Unire. Ce am reușit să expunem este o  foarte mică parte din  ce înseamnă satul nostru pe care îl iubim și prețuim și căruia îi dedicăm toate aceste valori ale culturii  românești.









Ce ne dorim să arătăm copiilor noștri , este să arătăm cu adevărat ceea ce suntem, cine suntem, să arătăm valoarea motivelor noaste populare, nu este nimic altceva decât o stare sufletească, nu este  un impuls, este o necesitate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu